Vilket CRM ska jag välja - Recension av Salesforce Sverige CRM
2014-12-17

Vilket CRM ska jag välja - Recension av Salesforce Sverige CRM

Salesforce är ett CRM- (customer relationsip management) program som hjälper dig med att ha kontroll över ditt företags information gällande kunder, projekt, mål, försäljning och mycket mer. Salesforce finns till såväl plattformar anpassade till datorer såväl som applikationer på mobiltelefoner, vilket gör det enkelt och smidigt att komma åt viktig information snabbt. Har du svårt att hitta vilket CRM du ska välja hoppas vi att denna recension skall hjälpa dig att bilda uppfattning. 

Salesforce är en allt-i-ett lösning för översiktlig och stabil CRM

Salesforce ger vid första anblick ett professionellt intryck då det har en mycket bred möjligt att bygga vidare på när det gäller hantering och expandering av arbetsuppgifter, mål, rapportering med mer. Man kan anpassa programmet på många sätt vilket ger dig frihet att lägga upp saker i en arbetsordning som passar ditt arbetssätt. Salesforce fungerar även bra tillsammans med andra slags applikationer och program vilka går att synkronisera relativt väl, för att skapa en bredare plattform att arbeta kring som exempelvis hubbar för klienter, hantera ekonomi, organisera samarbete mellan arbetsteam och så vidare. Med en realtidsuppdatering så får du alltid den senaste information angående sälj och annan information som förs in i programmet eller applikationen. Man behöver inte längre sitta med dysfunktionella spreadhsheets eller enskilda rapporter, utan kan enkelt var man än befinner sig få tillgång till den allra senaste uppdateringen.

Många möjligheter kan skapa förvirring

Har man ej någon tidigare erfarenhet av att hantera CRM program eller liknande så kan det först kännas mastigt att sätta sig in i Salesforce alla möjligheter och inställningar. Detta då programmet är byggt för att kunna hantera storskaliga företag, men fungerar även för mindre företag fast då med många inställningar och alternativ som kan anses vara överflödiga. Vill man ha ett enkelt och simpelt CRM så är inte Salesforce det bästa alternativet, då dess nästintill oändliga anpassningsmöjligheter kan vara tufft att hantera från början. Men vill man ha möjlighet till att själv kunna ställa in vilken slags information och hantering som ska ingå i programmet, samt lägga till tjänster i takt med att företaget växer är det fortfarande ett bra alternativ bland andra program på CRM-marknaden.

Ett program med breda möjligheter som hjälper dig med kontroll över företaget

Har man möjlighet att ge Salesforce lite tid för att sätta sig in alla möjligheter så rekommenderas detta CRM då det är väldigt flexibelt, fungerar smidigt mellan olika plattformar och har en snabb uppdatering. Är man många som använder Salesforce på ett företag kan man minimera tiden som annars skulle gå till att sända ut rapporter, då man direkt kan uppdatera väsentlig information direkt i programmet. Många kategorier som faller under samma plats gör det enklare och smidigare att hålla koll på vad som sker, för alla inblandade. Även om man är ett litet företag så är Salesforce ett bra alternativ då man kan förbise de många alternativen och använda det som är nödvändigt just nu, och sedan använda flera delar av programmet senare istället för att byta till ännu ett CRM-program.

Något annat som också är positivt med Salesforce är att det har en god support, och uppdateras relativt ofta för att hålla buggar och andra felaktigheter ur vägen. Utbudet på inställningsalternativ ökar också emellanåt i form av mindre uppdateringar eller tillägg som går att köpa om man så önskar.

CDC Teknik © 2013-2014